Fredagen den 25 november

Torsdag som kändes som fredag, vilken tur då att det är lördag idag. Skrev prov om DNA-molekyler och arvsanlag och gick genom regnet till en klargul buss som släppte av oss vid konstmuseet efter en timme på en regnvåt motorväg. Efter Diego Rivera och Frida Kahlo gick jag ut på avenyn och köpte kaffe. Mötte upp min nya vän och vi promenerade halva avenyn fram och tillbaka.
Skrattade och snubblade över gatstenskanter och halkade mitt i vägen. Mina docs jämte hans blåa gymnastikskor och jag hoppade i vattenpölar och tappade mitt paraply och frös mina fingrar röda men inget gjorde någonting. Och utan mina docs som siter fast i marken hade jag snubblat, fallit skrapat knäna och händerna men nu stod jag rak i vinden. Vinden som brusade på insidan lika mycket som på utsidan, hotade att spränga mig och slita mitt paraply ur händerna.

Kommentera

