Söndagen den 27 november

Efter en helg i staden långt bort utan facebook eller internet, händer allt på en gång när jag kommer tillbaka hem igen. Som en lavin rasar allting, och som stormen utanför fyller den hela mig. Jag vill bara starta iPoden och dansa dansa dansa.

Hela huvudet är fullt av allt som händer och allt som inte händer. Osagda ord och alldeles för många tankar vrålar i mitt huvud som vinden som får hela huset att knarra och knaka. Inte ens katten vill gå ut och jag kryper ihop i soffhörnet, ensam nu, efter en helg i staden långt borta.

Snart tillhör gatorna oss, vi är omöjliga att stoppa, vi går fram som en virvelvind.
Snart tillhör gatorna oss, det är bara en fråga om tid.

Kommentera

