Måndagen den 28 november I

Vi pratar om allt och ropar grattis i korridorerna, dricker kaffe tills huvudvärken försvinner. Fnissar och tittar lite extra under lugg på pojken man aldrig ser annars och går mellan matsalen i duggregn och motvind. Men ingenting spelar någon roll, inte ens bussens lysrör som bränner i morgontrötta ögon. För kaffet var varmt men utan att bränna tungan och två kronor saknades men Jag är morgonsvag utan någon att vakna jämte, darrar a köld när täcket trillar ner på golvet.

Jag börjar nästan tro att du är ett foster av min fantasi, lämnar inga spår i verkligheten bara innanför pannbenet. Huvudet snurrar när kaffet når hjärnan och kanske har jag glömt bort att äta frukost en gång för mycket. Och vi delar hörlurar och glömmer bort att göra skolarbetet.

Och jag snubblade på mina egna fötter, kanske att jag föll.

One thought on “Måndagen den 28 november I

Kommentera

