Tisdagen den 29 november I

Vaknar upp en tisdagsmorgon med lampan tänd. Släcker och somnar om. Vaknar, går upp, dricker kaffe och tänker på avslöjade hemligheter.

Lite senare på dagen skrattar vi i kapp medan regnet blåser fram över den gråa staden. Ännu lite senare åker jag till Kupan och adopterar hem vad som känns som en halv bokhylla, minst. Älskade böcker och älskade ord.

Och jag har krympt så mycket att kappan jag köpte i en storlek för stor, fortfarande är för stor trots tjocka tröjor och tredubbla lager. Jag älskar kylan men inte regnet, jag älskar kala träd men inte att allting blir grått.

Men på lördag får staden färg igen. På lördag är gatorna våra.

Kommentera

