Onsdagen den 30 november I

Sitter på fel sida av bussen och tror att allt ska bli bakochfram men ibland måste man vara lite äventyrlig. Det känns fel i hela ryggraden men tanken på ett äventyr gör ångesten lättare. I bussfönstrets spegling ser jag en bil komma emot mig, tror för en sekund att nu dör jag. Inser att det bara är en illusion, skyller på att jag sitter på fel ställe och att allt blir fel i huvudet då.

Senare, efter kaffe i skolkafeterian sitter vi i biblioteket. Vi lyssnar på Noah And The Whale och pratar om precis allting förutom det vi ska prata om, pratar bort skolarbete och läxor.

Vi skrattar oss fram genom korridorerna, sitter i samhällshallen och pratar om allt möjligt. Vår bästa tid är just nu och allt känns helt fantastiskt även om min plats på bussen var upptagen. Allt vändes rätt och jag går framåt. Men fortfarande drömmer jag mig bort i stället för att skriva om att hata sina kroppsdelar, det är mycket lättare att låta tankarna vandra än att fokusera på skolarbetet.

Kommentera

