Måndagen den 12 december II

Utanför snurrar Sverige.
Den lilla staden vid havet är lika grå som alltid. Satt i fönstret på andra våning innan Naturkunskapen och funderade på livet, universum och allting, men mest tänkte jag på dig. Jag vill ge efter för morgonsvagheten och bara stanna under täcket hela dagen, med dig.
Fika i skolkafeterian, dela på en kladdkaka och dricka kaffe tills jag nästan exploderar. Prata om allt och ingenting men mest om sådant jag inte vet någonting om. Sedan går jag ensam genom regnet för att ta bussen hem till mitt skrivbord, genom regn och vind med musiken på högsta volym.
Läser om hemligheter och tänker att det känns precis som jag, jag har känt allt det där förut, känner det just nu. Och jag flyr från engelska och svenska, lyssnar på musik genom högtalarna överst i min bokhylla och tänker på dig. Hela tiden tänker jag på dig.

Kommentera

