Tisdagen den 10 januari

Det är tomt utan dig här men det vet du redan. Du har hört allt jag har velat säga till dig och det gör ont när du inte är här. Men det vet du redan.
Det är så mycket enklare att andas din luft än min egen, det är så mycket enklare att gå på dina gator än mellan mina träd. Så mycket enklare att vara med dig än utan och det går inte att lyssna på din Spotifylista när du inte ligger bredvid.
Har skramlat fram jämte dig på spårvagn och buss. Skramlat bort fast det känns som hem. Blundar man känns det lite som London trots att dofterna är fel och höghusen liknar varandra på ett annat sätt här. Det var vackert när fullmånen sken från en stjärnklar himmel över våra steg och svarta hala gator klockan sex en tisdagsmorgon. Skramlade bort trots att jag skramlar hem, faller, snubblar, benen bär mig knappt utan dig. Det känns fel, det känns tomt utan dig, men det vet du redan.

Mina ögon värker av ljuset när solen går upp över havet utanför Varberg. Allt faller utan dig, faller fel, inte på plats. Har vant mig vid en vampyrlika tillvaro, dagarna har försvunnit när vi har suddat bort nätterna med prat och stjärntittande från min balkong.
Du fick alla mina nyårslöften och detta året kommer att bli bättre än alla andra som har varit tillsammans, jag vet det säkert nu, och så här säker har jag aldrig varit.

One thought on “Tisdagen den 10 januari

Kommentera

