Måndagen den 16 januari I

Torsdag
Kalla vindar och ett regn som var i hela luften. Träden viskade som havet och vinden lät som andetag. Ensamma knastrade mina kängor mot marken, det låter så tyst med ett par steg när jag har vant mig vid våra.

Äpplemuffins och kaffelatte på mysigaste kafét, snabba steg över kullersten mot bussen och hon berättar om hans steg, pratar om att det inte finns någon som går precis så som han gör och jag tänker på dina steg bredvid mina och tomheten blir större.

Fredag
Läser om rysk litteratur och önskar att jag kunde förstå de vackra orden. Lyssnar på kärlekslåtar på spotify och saknar, saknar, saknar.

Måndag
En hel helg i dina armar, i dina andetag. Trygg i värmen från din kropp. Ditt skratt ekar fortfarande mellan mina väggar, men den kalla luften från ett fönster jag glömt stänga har blåst bort din doft i min kudde. Kom hit, sov bort en dag med mig, jag är svag utan dig, vill vara morgonsvag med dig.
Får magknip när du är på väg bort. Måndagsfikar och ditt namn är på min tunga hela tiden. Pratar om dig även fast ingen vet att det handlar om dig.
Du finns överallt, du finns i allt.

Kommentera

