Onsdagen den 7 mars

Tisdag
Sol över den lilla staden vid havet men du är långt borta och allt är grått. Inga kläder i en överfull garderob, allt klämmer, skaver, sticker.
Ensamma steg genom korridorer som luktar sådär som skolan gör. Saknar din hand i min och kyssar framför mitt blåa skåp.

När osäkerhet och framtidstvivel fyller mina jämnårigas hjärtan fylls mitt bultande av en säkerhet och en framtidstro som jag aldrig någonsin känt. Jag vet vem jag ska hålla i när åskan går, såväl om femtio år som nu

Onsdag
Jag blir till en osynlig skugga utan dig. Försvinner i ett hörn, glöms bort och knuffas omkring. Under dina händer blir jag till, din beröring skapar mig, jag formas under dina händer, blir till hon som jag vill vara. Nära dig känner jag mig vacker, trygg och omtyckt. När du inte är här smälter jag bort i bakgrunden.

Kommentera

