Regn mot rutan

Har bestämt mig för att strunta i att jag har skrivit om allt förut och att allt jag skriver bara blir strunt. Tänker skriva ändå.

Har åkt tåg idag. Och buss en bit i båda våra städer. Det har regnat hela vägen och det är kallt i huset. Katten vill inte komma in och jag sitter ensam vid köksbordet. Gör precis som vanligt allt annat förutom det jag borde göra. Fryser om fötterna men orkar inte gå och hämta ett par sockar. Saknar dig. Det känns konstigt att det bara var i morse jag vaknade jämte dig, försent, och åt frukost i soffan framför dåliga teveprogram. Det finns verkligen inget bättre än att sitta sådär nära dig och läsa medan regnet smattrar mot fönstret.

Lyssnar på s-listan, Strawbear och längtar efter dig.

Kommentera

