Tisdagsaknad

Glömmer för mycket, drömmer för mycket. Drömde att jag tappade mina framtänder och du ville inte ha mig längre. Grät tills ögonen slutade vara rosa och blev röda istället. Saknar dig. Saknar dig som alltid när du inte ligger nära nära i min säng med benen i en solrand på lakanet.

Bränner mig på kaffekoppen och igår brände jag mig i solen. Ljust rosa axlar som svider när de gnuggas mot mitt mörkblåa lakan. Det gör ont att sova ensam, varje cell, vare millimeter av min kropp vill ha varje millimeter av din kropp så nära att det inte finns någon luft att andas mellan våra revben och vår hud. Och dina röda läppar mot mina kaffebruna och fnasiga.

Älskling? Lovar du att finnas kvar även om jag tappar mina tänder, även om jag blir trasig? Du vet väl om att inget fungerar utan dig och jag älskar dig som solrosorna älskar solen, följer dina rörelser med blicken, vänder mig efter dig mot den blåa himmeln.

Kommentera

