Saknad, skalbaggar och sommarklänningar

Såg årets första nyckelpiga när jag satt i gräset under den klarblåa himmeln snett framför skolan. Fångade den en sekund men den föll i det gröna och försvann. Färgade håret svart och provade sommarklänningar, flyttar omkring lådan med min studentmössa varje gång jag ska städa och saknar dig sju hundra miljoner gånger varje dag, minst.

Det känns som en halv evighet sedan det var igår och vi köpte crêpes på väg hem till dig och jag längtar tills du är hos mig igen.

Kommentera

