Flera dagar i ett ekorrhjul med en saknad som skaver

Fredag och trettio skrikande lungor sprang tillsammans ut från vår sista skolavslutning någonsin. Regnet började falla och överallt på marken låg krossade rosor som ivriga fötter stampat sönder mot asfalten. Dansade i en enda svart vattenpöl på vårat klarröda flak som tog oss bort från staden. Vita skor blev svarta och champagne flaskor krossades mot kullerstenarna. Ösregn men trots en isande vind svettades jag i regnjacka och studentmössa. Hämtade dig på tågstationen, det hade kunnat vara vilken fredag som helst. Hela kvällen nära dig och hela natten hud mot hud. Din svala hud mot min feberheta.

Lördag och vi cyklade till mormors grav tillsammans. Det var sol då men när vi kom ned till stranden började det regna. Du väntade på mig när jag kom hem och vi kramades i våta kläder.

Söndag och vi tittade på Sherlock tillsammans, alldeles för långt ifrån varandra. Somnade jämte dig, precis som alla andra söndagar. Det finns inget bättre än att vakna upp bredvid dig mitt i natten och bara andas in din doft och känna din hud mot min.

Måndag och jag har nog bränt tungan på kaffet fyra gånger sedan jag lämnade dig på stationen, fylld till brädden av saknad. Kan inte vara utan dig.

Onsdag och både måndag och tisdag har gått utan dig och det blir bara svårare och svårare. Onsdag och tanken på att jag inte får vara nära dig förrän på fredag vränger hela hjärtat ut och in. Jag saknar saknar saknar dig

Kommentera

