Sju till fyra med fikarast vid nio

Medan alla åker på festival och kommer hem igen eller bara åker långt bort jobbar jag sju till fyra och träffar dig varje helg och saknar dig varje dag. Läser tio minuter på lunchrasten och en halvtimme på fikarasten, saknar dig och längtar varje dag efter att hämta dig på stationen och få vara i dina armar igen.
Vill andas in din doft, vila i din trygga famn.
Bläddrar igenom tusentals papper och vecklar ut hundratals kartor. Utanför är det sommarvarmt och vi sitter ute på lunchen men inomhus har de vridit upp luftkonditioneringen och jag har vridit upp värmen på mitt element för att inte frysa. Lyssnar på musik och drömmer om Londons varma gator, tänker till och med tillbaka på Italien och hur solen kändes mot min hud. En längtan har börjat växa i mig, en längtan efter långt borta och snart ska vi dit, du och jag, en vecka i sol och värme och jag kan knappt vänta.

Kommentera

