Jane Eyre och mat som värmts i mikrovågsugn

Drömmer mig bort mer än någonsin och längtar efter dig tills det värker i hela kroppen. Mina nagelband och fingertoppar är trasiga efter att ha bläddrat bland mappar och papper. Min vänstra tröjärm på min kofta är nedkladdad med röd tusch och min arm också, det går inte bort hur mycket jag än skrubbar. På kafferasten läser jag Jane Eyre och på middagsrasten äter jag mat som värmts i mikrovågsugn. Byter kontor tre gånger, byter dator tre gånger och byter stol fyra gånger. Går fram och tillbaka mellan kontoret och kopieringsmaskinen, vi är vänner nu, trots att mina papper fastnar ibland och jag måste rulla ut dem ur maskineriet, försiktigt så att de inte förstörs.
Hittade mormor och morfars gamla hus på en ritning och ett papper som var underskrivet av morfar. Det gjorde ont.

Snart är du här igen, jag längtar.

Kommentera

