Regn mot fönstret i ditt rum

Lyssnar på regnet mot rutan i ditt rum medan du sjunger och spelar gitarr. Sitter ensam på bibliotek och kaféer flera timmar, när vi kommer hem till dig och har knutit upp skosnören och tagit av oss regnvåta kängor och jackor vilar jag med huvudet i ditt knä en stund.

Vi åker spårvagn fram och tillbaka, går under träd med gröna löv, bara några få har blivit röda. Bruna mjuka regnvåta löv täcker marken, våra kängor trampar samma asfalt och jag smyger in min hand i din när vi närmar oss spårvagns hållplatsen för att åka skilda vägar för några timmar, du till skolan och jag till biblioteket.
Dricker kaffe och läser tidningen på kafé, andas bokdoft och lär mig nya ord på ett helt nytt språk. Saknar att höra regnet mot fönstret i ditt rum och din röst medan du sjunger och spelar gitarr.

Kommentera

