Du drömde om Paris och jag drömde om kärlek

Torsdag
Först föll en droppe, sedan en till, det lät som om en stormvind ruskade trädkronorna vid spårvagnshållplatsen  Men när den andra droppen hade fallit på min kind föll hela himmelen, stormvinden var ett ösregn som föll över den gråa marken och de bruna nedtrampade och de multnade löven.
Kaffet har kallnat och mitt hår är fortfarande fuktigt efter regnet. Jag drömmer mig bort men vet inte vad jag drömmer om.

Måndag
Vaknade upp i din famn efter en mardröm jag inte minns. Medan vi väntade på att ett tv program skulle börja berättade du för mig att när du och din bästa vän var nio var er högsta dröm att åka till Notre Dame i Paris och ni planerade resan varje rast. När jag var nio var det enda jag drömde om var att han som jag precis just då tyckte var vackrast av alla skulle titta på mig och på rasterna lekte jag och min bästa vän häst bland krikonträden.

Kommentera

