Kanske att jag blir någon annan någon gång

Kanske att det går så långt att jag blir som de, de som bloggar och skriver Håkan Hellströmtexter i rubriken. Kanske att jag blir någon annan, bara jag klipper av mig håret. Kanske att jag blir någon annan någon gång. Men nu lever jag ett liv jag inte vill ha, inte ens till låns. Fick jag ändra något så vet jag precis vad det hade varit. Är inte stolt över något jag gör, för jag gör ingenting, tillför ingenting mer än stök.
-Glöm inte ställa in dammsugaren, glöm inte maten, glöm inte.
Böcker  jag aldrig läser mer än sida i ligger precis över allt och jag har ingen ork att lägga de någon annanstans. Hyllorna jag köpte fylldes för snabbt, svämmar över, lämnar spår på skrivbordet, golvet, sängen. När du inte är här sover jag med femton böcker på din sida i sängen. Fyller en tomhet med en annan och undrar om man kan få ångerrätt på sitt liv;
– Jag gjorde inte som det var meningen, kan jag få radera och göra om?
Men det är för sent att ångra sig, för sent att göra om, det är försent för allt, det är för sent att klippa av håret och bli någon annan. Jag är 20 år men har aldrig riktigt levt.

IMG_5943-pola IMG_5966-pola

One thought on “Kanske att jag blir någon annan någon gång

  1. Du är ju mer än så. Mer än en som upprepar någon annans liv, som lever någon annans liv som sitt eget. Jag tycker om ditt liv och när du skriver. Jag läser och tycker om.

Kommentera

