People have the power

Trängs med flera hundra människor, blir knuffad fram och tillbaka men jag bryr mig inte. Står bararmad i folkvimlet sent på kvällen, lyssnar när Patti Smith manar oss att yla mot samma supermåne och möta orättvisor med det enda vapen som behövs, elgitarren. Och vi är framtiden. Jag lovar mig själv att jag ska komma ihåg att titta upp på supermånen, tänker att det säkert är mulet här då, jag har alltid otur med sånt. Vi tränger oss ut genom folkhavet, vinden blir kylig runt bara ben men det är fortfarande varmt. Det är stjärnklart och jag lutar huvudet mot bilfönstret och tittar på himlen som passerar över motorvägen. Hemma susar huvudet av alla orden och allt som jag vill minnas.

Kommentera

