Första skoldagen och Patrick Wolf på Neftertiti

IMG_0180-1.JPG
Måndagen den förste september innebar inte bara nystart på ett nytt program. Vi skulle nämligen se Patrick Wolf på Nefertiti. Han var en och en halv timme försenad men där han väl kom upp på scenen var precis allt glömt och förlåtet. Han improviserade hela låtlistan och publiken skrek titlar på låtar de ville att han skulle spela och då gjorde han det. Han spelade många gamla låtar och några som han inte har släppt än, bara för att se hur vi skulle reagera. Han pratade om feminism och om HBTQ-rörelsen och alla jublade. När han hade spelat färdigt så skulle han signera. Jag stod i kö i en halvtimme och när jag kom fram fick man inte ta kort med honom för det tog för lång tid. Men han signerade mitt anteckningsblock och jag fick en kram. Det var helt fantastiskt och den en av de allra bästa konserter jag någonsin har varit på.

IMG_0183-2.JPG

Tack till älskade T som trots försening och att han skulle upp tidigt på tisdagen orkade vara kvar till slutet och även väntade på mig när jag stod i kön till signeringen. Du är bäst.

Kommentera

