En stjärna i norr och svarta växter i hörnen

Så plötsligt tog allting slut. Fast så plötsligt var det egentligen inte, ett litet svart frö har legat och grott det senaste året. Nu befinner jag mig i vakum och hans hjärta finns hos en stjärna i norr. Vi delade upp alla mina böcker och alla saker vi köpte på IKEA när vi flyttade in så nu står alla mina böcker i tre hyllor och alla hans i en. Enda problemet är att jag är fast här, i lägenheten där det svarta lilla fröet har grott och blivit ringlande stjälkar av svarta lianer utmed väggarna som blockerar nästan allt ljus. Det är mörkt men lite solglimtar kommer igenom lövverket, när vi är ute på Andra Lång och pratar om allt som är fel i samhället, dricker öl och äter lökringar. Det var länge sedan jag var så lycklig som jag är med henne. Men sen tar jag 25:an hem till Bifrost och kommer hem igen till alla minnen från alla resor som finns här med honom. Han och hans stjärna i norr, som finns här som ett spöke i varje vrå och i hans hörlurar varje kväll.

 

One thought on “En stjärna i norr och svarta växter i hörnen

  1. Du skriver så vackert, synd för det som hänt.. Nyligen blev jag dumpad av mitt ex för att hon tyckte att det inte funkade, men man får bita ihop och hitta någon annan, finns flera miljoner att söka emellan

Kommentera

