Rosévin och körsbärsträd

Vaknade upp i min prinsessäng tio i åtta av att solen sken rakt in i mina ögon. En vind rörde trädens grenar utanför fönstret och skapade solmönster på min vägg. Jag har ett nytt liv nu, så känns det, ett liv där ensamhet endast är en motsats till tvåsamhet, inget svart otäckt monster som gör det svårt att sova. Jag känner mig inte ensam trots att jag är helt själv här. För jag är ju inte ensam egentligen.
Vi möts på Järntorget under körsbärsblommorna och sen går vi genom hela Linné till Slottsskogen och sätter oss vid sjön i solen. Vi delar en flaska rosévin som vi gömmer bakom tygpåsarna när polisen kör förbi och när vi blir kissnödiga letar vi oss bort mot Linnéplatsen. Vi går till Hagabion och dricker öl för våra sista pengar, studiebidraget kommer inte förrän i morgon men vi lever lyxliv på våra sista slantar ändå. För när solen skiner och det nästan är 20 grader varmt så måste man unna sig lite lyx
Och sen tar jag 16 bussen hem till min prinsessäng och somnar mellan vita bomullslakan.

 Processed with VSCOcam with c1 preset Processed with VSCOcam with c1 preset

Kommentera

