Vätskebrist

Lyssnar på Chopin instängd på ett alldeles för kallt kontor, dricker så mycket kaffe och så lite vatten jag blir snurrig i huvudet varje gång jag reser mig eller vänder mig om för att gå. Jag fryser och innan öste regnet ner men det har slutat nu, himlen är fortfarande grå och jag minns för några veckor sedan, samma grå himmel men över en annan stad. Vi stod på ett berg och såg ett moln bildas mellan träden och sedan sväva upp i himmeln på en stormby som nästan tog mig med sig. Jag saknar och jag längtar och jag vill göra så många saker men jag vill inte vara den som tjatar och den som alltid smsar först. Så jag sitter här och fryser och väntar och dricker för mycket kaffe och för lite vatten.

Kommentera

