Festival och förkylning

Nakenbadar i en sjö mitt i natten och har för lite kläder på mig i ett ösregn. Går i genomblöta skor och blir förkyld. Dansar hela natten och tar bilder inne på en bajamaja där vi klämt in oss fyra stycken samtidigt. Vi glittrar i kapp med solen i iskall öl och dansar i kapp med dånande bas och vrålskriker till Galantis inne på tältscenen. Är hes och hostar, missade nästan alla banden jag ville se för att vi satt i solen och drack rosévin och skrattade eller stod under ett träd och skylde i ösregnet för att vi var för snåla för att köpa regnponchos direkt, för det kommer väl inte regna såhär mycket hela natten? (det gjorde det inte för det regnade mer), och allting var fuktigt och vått och lerigt när jag kom hem till min tomma lägenhet och somnade ensam i min säng. Och nu är jag förkyld men det gör inte så mycket.

Kommentera

