livet är för kort för att inte unna sig sushi, böcker och Mariland double chocolate cookies

image  image

 

Så blev det plusgrader och regn i staden vid havet och under en natt så hade snön nästan försvunnit, en enda lång natt som gjordes längre av vakenhet och halvdjupa diskussioner om allt och ingenting. När jag ska gå hem genom slasken kommer karma ikapp mig i form av ett skosnöre som knutit upp sig självt och genomblött daskar till mig upprepade gånger på mina strumbyxklädda vader. Sträckan mellan hemköp och hemma känns längre än någonsin och vid varje steg slår skosnöret emot min vad. När jag väl kommer hem bättrar jag på läppstiftet, brygger kaffe och sätter mig vid mitt skrivbord. Selfieljuset är som allra bäst här och jag knäpper av 15 bilder innan kaffet är färdigt. I morgon är det den sista tentan för grundkursen i Genusvetenskap och förmiddagen har spenderats på humainsten diskuterande omfördelning och erkännande, normer och normalisering, kroppspolitik och mycket annat som en måste avhandla innan en muntlig tentamen. På väg hem köper jag fyra nya böcker på Akademibokhandeln och 2 paket pasta och ett paket Maryland double chocolate chip cookies trots att budgeten inte egentligen har utrymme för lyx om jag ska ha råd med posttenta öl på torsdag och en ny tatuering. Men livet är för kort för att inte kunna unna sig sushi, böcker och double chocolate cookies.

Kommentera

