En liten bit vår i januari

image

Jag älskar tulpaner, det känns som en liten bit vår i min lägenhet trots att snön fortfarande ligger kvar utanför och barnens snögubbar fortfarande står uppradade på gräsmattan. I mars förra året så köpte jag en enorm bukett tulpaner och ställde de i solen i vardagsrummet och sen gick jag ut och satte mig på balkongen i värmande vårsol. Det känns som om det var tre år sedan, så mycket har hänt sen dess. Nu sitter jag i min alldeles egna lägenhet och lyssnar på min pianospelande granne samtidigt som jag dricker rosa bubbel för att fira min avklarade grundkurs i Genusvetenskap.

Kommentera

