I don’t want you to get it on with nobody else but me 

Jag gråter på bussen in till stan för tredje gången på tre veckor. Jag vet inte om jag gråter för att jag är utmattad efter att ha jobbat alldels för länge eller om det är pms eller om det är för att killen jag är kär i har flyttat till Örebro. Jag har inte sett honom på hela sommaren och så bjuder han in mig på sin kompis födelsedagsfest och jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv som dagen innan festen. Han möter mig på spårvagnshållplatsen och ger mig en av sina fantastiska ryggradsknakande kramar och det är som att vi inte har varit åtskilda hela sommaren. Vi dricker öl och när Miike Snows genghis khan spelas så tittar han på mig och ler för det är jag som har tipsat honom om den låten. Och jag ler tillbaka och sjunger med honom i refrängen ”i don’t want you to get it on with nobody else but me”. Sen hånglar vi hela kvällen, i köket, i hans kompis soffa och på en parkbänk när han följer mig till spårvagnen kl ett på natten. Jag vill inte säga hejdå och det vill inte han heller, han står kvar på hållplatsen och vinkar när jag åker hem. 

Kommentera

