bokmässan 2016 dag 1

full på gratis vin, gratis champagne och gratis absint. köper för många böcker, så många att jag knappt orkar bära dem. Kramas med mina vänner och min största idol; Stina Wollter, kramas som att vi alltid har känt varandra och inte träffades för precis två sekunder sen. Jag är klumpig och spiller ut rödvin precis överallt, är glad för att jag lyckas ta mig hem, lyckas tjuvåka hela vägen med två proppfulla tygpåsar och en proppfull ryggsäck. Stal två champagneglas som jag lägger i en påse i en påse i en påse men när jag går av bussen på min hållplats lyckas jag tappa påsen med glasen i, och glasen krossas i tusen bitar på hållplatsen och jag slänger en av påsarna i påsen i påsen i soptunnan vid busskuren och går hem för att renskriva en observation som egentligen ska skickas in idag men som jag kommer skriva ut och ta med mig för jag är för full på gratis vin, gratis champagne och gratis absint och jag har kramats med Stina Wollter-

Kommentera

