viska mot hans bröstkorg

Så ligger vi nakna i min säng igen, två trasiga människor, en som blir kär i alla han inte kan få och en som blir kär i alla hon ligger med.

– Tycker du om någon just nu? frågar han
– Jag vet inte, svarar hon. Jag tycker om dig.
– För jag är kär i en annan tjej tror jag. Det är en ny student. Jag vill inte vara kär men jag har så lätt för att bli det och sen går det över snabbt om jag möter på minsta motstånd.
– Jag är likadan, viskar hon med huvudet mot hans bröstkorg. Hela hans sida av konversationen viskas i hennes öra medan de ligger tätt intill varandra i hennes säng.

– Jag är så rädd för att vara ensam. Det spelar ingen roll vem som sa det för det hade kunnat vara båda två. Så trasiga och ensamma, i natt i samma säng och på morgonen när klockan ringer vill hon bara ligga kvar och fortsätta viska mot hans bröstkorg.

Kommentera

