Rester av en fest i hans soldränkta kök

Vaknade bakis efter en fest som blev till utgång, kom hem halv 4 på morgonen och låg i sängen hela dagen. Gick på konsert med mamma och lillasyster och sen på fest hos H:

Alla H kände var på festen. Jag kände ingen förutom honom men alla kände mig, eller hade hört talas om mig och sett bilder på mig. Jag var alldeles för nykter eftersom jag varit bakis hela dagen efter vinterfesten och utgång till andra lång kvällen innan.

Idag såg det ut såhär hemma hos H, några dagar efter festen:

Resterna av en fest i hans soldränkta kök. Jag ligger kvar i hans bäddsoffa när han går till jobbet klockan sju på morgonen. Blundar och kryper ner under täcket igen när han låser dörren, lyssnar efter hans steg i trappen. Jag har inte varit hemma sen i lördags, men det gör ingenting. Det enda som blir jobbigt att ta tag i är den ingrodda mögliga disken jag har lämnat på alla ytor i min lägenhet innan jag åkte hit.

Kommentera

