Låt solen komma fram och stanna kvar

Solen skiner för första gången på vad som känns som en evighet. Jag vaknar upp till stress och ångest precis när han ska gå till jobbet. Brygger kaffe på hans spis i hans espressobryggare och rostar bröd när han går till jobbet. Omfördelar hans saker i hans rum och bär ut en pinnstol på hans inglasade balkong där fönstret har stått öppet sen han hade fest i december och folk stod ute på balkongen och rökte. Jag sätter mig mot väggen med kaffekoppen i handen och sluter ögonen mot solen. Det kommer små kyliga vindsvep in genom det öppna fönstret men solen värmer mina slutna ögon. Jag har längtat efter det här sen i september. Jag kan inte hantera ett halvår av mörker och regn, snälla låt solen komma fram och stanna kvar.

Kommentera

