Deras läppar talar tillsammans men jag sitter hemma med min ångest.

När våra läppar talar tillsammans, en programserie om begärets politiska potential och möjligheten till agens och motstånd inom samtida litterärt skapande.

Jag hade tänkt gå dit, sitta där och lyssna när en poet, en författare och en litteraturvetare diskuterar Litterära och språkliga strategier som på olika vis gör motstånd mot ordningar som upprätthåller jämlikhet. Jag ville så gärna gå dit men jag passar inte in i sånna sammanhang. Jag ser på mig själv som en skrivande person men jag har aldrig publicerat något eller haft någon som läser det jag skriver.

En aktivistisk författarskola på en dansk herrgård. Det låter som ett påhitt men det har blivit min dröm.

Kommentera

